Szkolenia HR
Komunikacja dla działów HR
Jedna z najważniejszych kompetencji na stanowiskach związanych z pracą z zespołami, z managerami, z indywidualnymi osobami – komunikacja. Każdy ją zna, każdy wie czym jest, a jednak niewiele osób potrafi skutecznie się komunikować. Porozmawiajmy zatem o tym, jak rozmawiać, aby załatwić sprawy, aby nie zranić, ani być efektywnym i skutecznym ale i godnym zaufania.
- Komunikacja w działach HR, wpływ skutecznej komunikacji na relacje wewnętrzne.
- Komunikacja werbalna i niewerbalna.
- Aktywne słuchanie.
- Przekazywanie informacji oraz dostarczanie opinii zwrotnych.
- Radzenie sobie z konfliktami wewnętrznymi, podejście do różnic zdań.
- Dostosowywanie stylu komunikacji do różnych grup odbiorców.
- Budowanie zaufania w relacjach pracownik-pracodawca.
- Dbanie o pozytywną atmosferę w zespole.
Employer branding
Rynek pracodawcy czy pracownika? Kto wybiera kogo i kiedy? Jaki jest proces decyzyjny w przypadku, kiedy produktem staje się oferta pracy? Kim w takim razie jest Twój kandydat? Bo zdecydowanie już nie tylko kandydatem. Nasi kandydaci są osobami decyzyjnymi, każdego dnia podejmują decyzję czy chcą dołączyć do firmy, czy od niej odejść, czy podzielą się negatywną, a może właśnie pozytywną opinią w sieci, czy zachęcą kolegów czy koleżanki do wyboru tego właśnie pracodawcy.
Jeśli myślisz, że EB Ciebie nie dotyczy to się mylisz. Żyjemy w świecie, w którym informacje i opinie rozprzestrzeniają się z prędkością światła. A Twój biznes sam się nie poprowadzi. Potrzebny Ci jest zespół, potrzebni Ci się ludzie. Sam nie dasz rady zrobić wszystkiego. Możesz jednak zadbać o to, co mówią o Tobie pracownicy.
- Czym jest employer branding, dlaczego budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy jest kluczowe.
- Od czego zaczynamy, czyli audyt wewnętrzny i plan działania.
- Znajdujemy unikalne cechy organizacji, jej wartości i poznajemy kulturę organizacyjną.
- Komunikacja! Gdzie, z kim, jaka, kiedy, czyli wszystko o komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.
- Jak budować wizerunek wspólnie z pracownikami.
- Jak mierzyć efekty naszych działań i udowodnić, że bez EB ani rusz.
- O przykładach i rozwiązaniach z rynku, czyli gdzie czerpać inspiracje i szukać pomysłów.
Budowanie działów HR
Firma rośnie, rozwija się, a Ty nadal sama/ sam na posterunku? Może czas to zmienić? Pomyśleć o zespole? A może warto rozwijać kompetencje wewnątrz organizacji i przeszkolić osoby, które już w niej pracują? Jak skutecznie realizować zadania HR w oparciu o zespół, jak tworzyć zespół i rozwijać kompetencje – możesz zawsze skorzystać z “pełnej opcji” szkolenia jakim są nasze studia podyplomowe – polecamy.
- Wprowadzenie do roli HR w organizacji, zrozumienie kluczowych obszarów działania i interesariuszy.
- Strategia HR: Określenie celów i priorytetów, dostosowanie strategii do potrzeb organizacji.
- Rekrutacja i selekcja: Techniki skutecznej rekrutacji, tworzenie atrakcyjnych ofert pracy, proces selekcji kandydatów.
- Budowanie programów szkoleniowych i rozwojowych, identyfikacja potencjału w organizacji.
- Tworzenie systemów oceny pracowników, motywowanie i nagradzanie.
- Narzędzia w pracy HRu.
- Budowanie wartości i kultury organizacyjnej.
- Wsparcie w konfliktach i problemach pracowniczych.
Skuteczna rekrutacja
Zespół to twój najważniejszy asset. Wraz z nimi wprowadzasz do organizacji umiejętności i wykształcenie, a przede wszystkim wiedzę. Wiedzę, z zakresu, który być może i znasz, ale nie jesteś specjalistą/ specjalistką. Widzę, która jest Ci potrzebna, aby rozwijać i siebie i swój biznes. Bez ludzi daleko nie zajedziesz. Dlatego jeśli chcesz skutecznie realizować własne procesy rekrutacyjne poświęć choć chwilę i sprawdź czym jest skuteczna rekrutacja, sprawdź, jak pracować z agencją rekrutacyjną i jak rozliczać się z efektywnej współpracy.
- Proces rekrutacyjny, czym jest rekrutacja w budowaniu zespołu.
- Różne stanowiska, różne potrzeby, czyli jak definiować potrzeby kompetencyjne, umiejętności i wiedzę na danym stanowisku.
- Jak opisywać dane stanowisko, czyli czym jest opis stanowiska, czy hiring brief, czym ogłoszenie o pracę - czym się różnią i jak je opisywać (w tym, czego szukają kandydaci).
- Jak szukać i gdzie pozyskiwać kandydatów. Wybór odpowiednich kanałów rekrutacyjnych.
- Marketing rekrutacyjny i employer branding - czym są i co muszę o nich wiedzieć.
- Jak oceniać otrzymane CV, jak przeprowadzać rozmowy kwalifikacyjne, jak zadawać pytania, aby dowiedzieć się to, co chcę o kandydacie/ kandydatce wiedzieć, jak oceniać kompetencje.
- Jak wykorzystywać metody assessment center w procesie rekrutacji.
- Referencje - czy sprawdzać, jak sprawdzać.
- Jak wybrać najlepszego kandydata, ale i przekazać feedback pozostałym.