Szkolenia
interpersonalne
Komunikacja w zespole
Wszystko dookoła nas jest komunikacją. Każdego dnia z każdej strony atakują nas miliony komunikatów. Jak prowadzić komunikację w zespole, aby osiągać porozumienie i wspólnie realizować cele? Jak przekazywać informacje zwrotne i zadbać o drugą osobę? Jak wspólnie wypracowywać rozwiązania?
Wszyscy wiemy, że komunikacja jest ważna, wydaje się, że każdy z nas wie, czym komunikacja jest, a jednak jak zapytamy pracowników, co ich najbardziej denerwuje w organizacji najczęściej pojawia się hasło – komunikacja. Co możemy zatem zrobić, żeby było lepiej? Naszą odpowiedzią jest – stale się uczyć i sprawdzać, co mogę/ możemy zrobić lepiej.
- Czym jest komunikacja w pracy i jaką ma rolę w kontekście relacji i wyników biznesowych.
- Jak słuchać, żeby usłyszeć i zrozumieć rozmówcę.
- Non violent communication czyli komunikacja bez przemocy.
- Nie ma sytuacji bez wyjścia, czyli jak sobie radzić z sytuacją pasywno - agresywną.
- Jak mówić, żeby mnie zrozumieli, czyli unikając nieporozumień i błędów.
- Komunikacja w zespole międzynarodowym, czyli co nas różni, a co nas łączy.
- Komunikacja z wykorzystaniem różnych kanałów komunikacji, czyli jak współczesność nam pomaga i przeszkadza.
- Komunikacja werbalna i niewerbalna: Świadomość wpływu języka ciała, mimiki i gestów na przekazywanie informacji.
- Komunikacja wirtualna: Skuteczna komunikacja w zespołach pracujących zdalnie, wykorzystywanie narzędzi online.
Wystąpienia publiczne. Kto nosi szlafrok?
W biznesie występujemy publicznie niemal każdego dnia. Robiąc prezentację przez zespołem czy prezentując ofertę przed partnerem/ klientem. Wiemy, że są tacy, których podziwiamy, których wystąpienia zostają z nami na zawsze. Czy kiedykolwiek zastanawiałaś się/ zastanawiałeś się co powoduje, że słuchasz i nie odrywasz wzroku od prowadzącego? Co powoduje, że rozumiesz mówcę? Jakie elementy wystąpienia działają na Ciebie przyciągająco?
Wspólnie zastanówmy się, co możemy zrobić, żeby Twoje kolejne wystąpienie było absolutnym majsterszykiem.
- Przygotowanie do wystąpienia, czyli o czym tak naprawdę mówisz, o czym chcesz mówić, co masz przekazać? Tworzenie najważniejszych punktów przemówienia.
- To, co myślisz, że jest oczywiste, wcale nie musi być oczywiste dla odbiorcy, czyli jak zbudować całość prezentacji, czyli o strukturze i treści.
- Utrzymywanie uwagi publiczności, czyli jak zadbać o odbiorców, żeby przekazać nasz komunikat i nikogo nie zanudzić.
- Jak odpowiednio przygotować się do prezentacji. Wygląd, głos, oświetlenie.
- Jakość mojej wypowiedzi, czyli poprawność językowa, dykcja, tempo, akcentowanie, oddech.
- Każdy się stresuje - czyli kto nosi szlafrok?
- Budowanie własnego wizerunku, czyli pewność siebie na scenie i nie tylko.
Realizacja celów. Gdzie jest Twój Mount Everest?
Jak nie wiesz, gdzie idziesz to, dokąd zajdziesz?
Cele towarzyszą Ci każdego dnia. W pracy realizujesz zadania, które mają jakiś większy cel. W domu każdego dnia realizujesz swoje małe i większe cele.
- Dlaczego SMART było, jest i będzie zawsze najważniejsze dla skutecznego realizowania celów.
- Plan działania, czyli jakie są moje kolejne kroki i priorytety.
- Czy robisz postępy czy tylko Ci się wydaje, czyli jak sprawdzać postępy.
- Motywowanie do działania: Czyli jak utrzymać siebie/ zespół w motywacji.
- Problemy, przeszkody są i będą. Jak się im nie poddać?