Szkolenia
managerskie
Zarządzanie zmianą - czyli jak poradzić sobie ze zmiennością otoczenia biznesowego
Już nie koncepcja VUCA, a BANI towarzyszy naszym biznesom każdego dnia. Mówi się o zmianach, o organizacjach agile, a co to ma wspólnego z moim biznesem i czy ja mam jakąś zmianę do przeprowadzenia? Mało który manager zadaje sobie to pytanie bo każdy po prostu .. płynie na fali zadań, ofert i zleceń. Tymczasem świat się zmienia, konsumenci się zmieniają, ich decyzje również. Zatem biznes nie może zostać w tyle, musi się rozwijać, aby nie upaść.
Choć wiele biznesów przerwa wielkie zmiany to jednak wiele z nich będzie odczuwało skutki niedostosowania się do dzisiejszych czasów – wymuszą to na nim klienci i odbiorcy produktu czy usługi. Zatem może zamiast mówić “to mnie nie dotyczy” sprawdzić, czym zmiana jest, a czym może być i jak ją wdrażać w mojej organizacji. Nie namawiamy, ale zachęcamy!
- Świat BANI - polecamy artykuł - jaki ma wpływ na moją organizację. https://www.ey.com/pl_pl/workforce/swiat-bani-co-to-jest
- Analiza obecnej sytuacji organizacji, identyfikacja obszarów wymagających zmiany.
- Tworzenie strategii i planu wprowadzania zmiany, wybór odpowiednich narzędzi.
- Jak skutecznie komunikować.
- Jak sobie radzić z oporem i negatywnymi reakcjami na zmiany.
- Jak wdrażać zmianę, monitorować wyniki i adaptować procesy.
- Jak budować kulturę organizacyjną sprzyjającą adaptacji do zmian.
- Czym jest agile/ agile learning w organizacji?
Skuteczny manager - jak budować skuteczny zespół łącząc pokolenia
O różnicach pokoleniowych mówiło się zawsze, ale nigdy aż tak dużo, nigdy aż tak intensywnie nie skupialiśmy się na tym, czym różnimy się od siebie w procesie nauki, przyswajania informacji, podejmowania decyzji, wyborów życiowych. Dopiero jak zetkniemy się z tym w naszej firmie zaczynamy rozumieć, skąd tyle konferencji, artykułów i książek na ten temat. To, co dla nas jest oczywiste dla innego pokolenia już niekoniecznie. Dlatego porozmawiajmy o tym kim są zety, silversi, płatki śniegu. Jakie mamy potrzeby, jakie wymagania, jak chcemy żyć i jak wpływa to na to, jak pracujemy.
- Różnorodność pokoleń obecnych na rynku pracy, zrozumienie ich wartości, cech i preferencji.
- Lider jako mentor dla różnych grup wiekowych, wspieranie rozwoju i uczenia się.
- Komunikacji z pracownikami różnych pokoleń, zrozumienie ich różnych stylów i oczekiwań.
- Motywowanie i angażowanie pracowników różnych pokoleń.
- Radzenie sobie z konfliktami międzypokoleniowymi.
- Budowanie kultury organizacyjnej opartej na różnorodności pokoleniowej.
Przywództwo w organizacji - jak kierować i nie zwariować
Wielu marzy o roli lidera, managera. Wydaje się nam, że to takie fajne i takie proste nim/ nią być. Wydaje się nam, że wystarczy pokazać placem jakie zadania mają być wykonane, ewentualnie dodać jeszcze informację na kiedy. Jednak rzeczywistość okazuje się być zupełnie inna. Jeśli zatem marzysz o roli managera przygotuj się do niej, poświęć chwilę i zastanów na czym ona naprawdę polega i jak sobie z nią poradzić jak już ją zdobędziemy. Jeśli już jesteś na stanowisku managerskim, a potrzebujesz wsparcia – poświęć chwilę i zastanów się co możesz zrobić lepiej, inaczej – pamiętaj nic się nie zmieni, jeśli nie zmienisz nic.
- Kim jest lider/ liderka w organizacji i jaka jest jego/ jej rola?
- Style przywództwa, wybór odpowiedniego podejścia do danej sytuacji.
- Komunikacja w zespole.
- Umiejętność delegowania zadań.
- Nie wystarczą pieniądze, aby zmotywować zespół. Jak motywować.
- Jak angażować i budować zespoły, aby brały na siebie samodzielność i odpowiedzialność za realizację zadań (ownership).
- Wellbeing czy dbanie o swój stan zdrowia. Nie pozwól, czy stres zjadł Cię w pracy.
- Podejmowanie tysiąca małych, większych i wielkich decyzji. Jak sobie radzić z ilością i skalą tematów.
Etapy budowanie zespołu - najtrudniejszy pierwszy krok?
Czy wiesz, że każda nowa osoba dołączająca do zespołu zmienia go? Wprowadzając nową osobę, wprowadzamy nową wiedzę, doświadczenie, ale i nową energię do zespołu. Zatem nasz zespół, który znamy już nigdy nie będzie taki sam. Będzie ewoluował i to całkowicie normalna sytuacja. Pytanie – jak utrzymać dobre relacje wprowadzając nową osobę do zespołu, jak wprowadzić dobrą energię do zespołu, który nie umie się dogadać, jak zadbać, aby sprawy interpersonalne nie wpływały negatywnie na działania biznesowe?
Naprawdę można dobrze kierować rozwojem biznesu, trzeba tylko wiedzieć jakie są kolejne etapy jego formowania, od czego zależą i jak na siebie wpływają. Pamiętaj – nie zmieni się nic jeśli nic nie zmienisz.
- Etapy tworzenia zespołu.
- Etap Tworzenia (Forming): Poznanie charakterystyki pierwszego etapu budowania zespołu, w którym członkowie się poznają, a lider ustanawia kierunek i cele.
- Etap Konfliktu (Storming): Zrozumienie wyzwań drugiego etapu, związanego z konfliktami i różnicami w zespole oraz technik rozwiązywania problemów.
- Etap Normowania (Norming): Jak osiągnąć trzeci etap, w którym zespół ustala normy, zasady współpracy i wspólną kulturę organizacyjną.
- Etap Wydajności (Performing): Skuteczne zarządzanie czwartym etapem, w którym zespół osiąga wysoką wydajność i skuteczność w realizacji celów.
- Etap Rozwiązania (Adjourning): Wprowadzenie do ostatniego etapu, w którym zespół rozwiązuje się lub przechodzi przez proces przekształceń.
- Rola lidera w zespole. Style przywództwa, a zespół.
- Rozpoznawanie indywidualnych mocnych stron i umiejętności członków zespołu i wykorzystywaniu ich do budowania efektywności.